Intended for healthcare professionals


Former editor in chief of RCP journal is struck off for dishonesty

BMJ 2018; 361 doi: (Published 25 May 2018) Cite this as: BMJ 2018;361:k2346
  1. Clare Dyer
  1. The BMJ

A consultant endocrinologist who was appointed editor in chief of Clinical Medicine, the journal of the Royal College of Physicians (RCP), has been struck off the UK medical register for falsely claiming to be a fellow of the college.

Paul Grant had already been suspended for four months last September for several instances of dishonesty and research misconduct.12 As his suspension ended he was already facing new allegations relating to his use of the post-nominal FRCP in emails, letters to patients, and on NHS websites, which brought him before a second medical practitioners tribunal in Manchester.

Grant was editor of the British Journal of Diabetes in September 2016 when he applied for the post at …

View Full Text

Log in

Log in through your institution


* For online subscription