News Extra [these Stories Appear Only On The Web]

Reporter who accused surgeon of experimentation told to reveal sources

BMJ 2006; 332 doi: http://dx.doi.org/10.1136/bmj.332.7536.258-e (Published 02 February 2006) Cite this as: BMJ 2006;332:258
  1. Michael Leidig
  1. Vienna

    A Swiss newspaper that reported that a top surgeon had deliberately transplanted a heart with the wrong blood group as an “experiment” has been ordered to reveal its sources by a Swiss court.

    The Sunday edition of the country's most respectable newspaper the Neue Züercher Zeitung reported last July that the chief surgeon at Zurich University Hospital, Marko Turina, had deliberately transplanted a heart with the wrong blood group into patient Rosemarie Voser to attempt a medical breakthrough.

    Ms Voser died three days after the operation in April 2005, at the age of 57, after spending a year on an organ donation waiting list. During the operation, she was given …

    View Full Text

    Sign in

    Log in through your institution

    Free trial

    Register for a free trial to thebmj.com to receive unlimited access to all content on thebmj.com for 14 days.
    Sign up for a free trial

    Subscribe