News Roundup [abridged Versions Appear In The Paper Journal]

Surgeon awarded libel damages of £175 000

BMJ 2001; 322 doi: https://doi.org/10.1136/bmj.322.7294.1085/b (Published 05 May 2001) Cite this as: BMJ 2001;322:1085
  1. Clare Dyer, legal correspondent
  1. BMJ

    A consultant thoracic surgeon attacked in a television news report by Channel 4 News and in an ITN television programme, Great Frauds, accepted libel damages of £175 000 ($245 000) in an out of court settlement last week.

    Channel 4 Television Corporation and the investigative journalist Duncan Campbell agreed to pay Joe Rahamim, a surgeon at Derriford Hospital in Plymouth, damages of £100 000, and ITN agreed to pay £75 000. The defendants will also pay legal costs estimated at £750 000, including a £250 000 “success fee” on top of their £250 000 costs to Mr Rahamim's solicitors, Peter Carter-Ruck and Partners, who acted on a “no win, no fee” basis.

    In a statement to the …

    View Full Text

    Sign in

    Log in through your institution

    Free trial

    Register for a free trial to thebmj.com to receive unlimited access to all content on thebmj.com for 14 days.
    Sign up for a free trial

    Subscribe